Tinkama mityba geresniam gyvenimui

Sveika mityba

O taip! Sveika ir subalansuota mityba daugeliui skamba lyg didelis košmaras, kurio jie niekada nenorėtų patirti. Tačiau ar iš tikrųjų sveika mityba yra tokia baisi? Suprantama, kad tikrai ne! O tai reiškia, kad didelė dalis žmonių labai neteisingai supranta sveikos mitybos koncepciją. Jie mano, kad tai yra labai neskanu ir ribota. Laimei, viskas yra visiškai priešingai – būtent nesveika ir nesubalansuota mityba yra labai ribota. Trumpiau tariant, dažniausiai nesveiką mitybą sudaro daugiau ar mažiau tie patys produktai ir įvairios kenksmingos medžiagos. Tuo tarpu, jei kalbame apie sveiką mitybą, turime tiesiog neribotą pasirinkimo laisvę, o visų svarbiausia, kad sveika mityba turi labai didelį teigiamą poveikį mūsų sveikatai, energijai ir psichologinei būsenai. Todėl jei manėte, kad sveikai maitintis – tai kančia, pats metas tokią nuomonę pakeisti. Tai leis jums pradėti gyventi labai turiningą ir kokybišką gyvenimą. Tačiau, kad viskas būtų lengviau, šiame straipsnyje Smartonly.eu pateiks keletą patarimų.

  • Nepersistenkite valgydami. Manote, kad jei valgote sveiką maistą, jį galite valgyti ir pačiomis didžiausiomis porcijomis? Deja, ne. Maisto porcijos turėtų būti normuojamos. Tik tokiu atveju galėsite išsaugoti tinkamą svorį. Turite suprasti, kad nepaisant to, jog maistas yra sveikas, persivalgymas lygiai taip pat įtakoja viršsvorį. Todėl jei iki šiol per dieną labai sočiai valgydavote du ar tris kartus, šią praktiką pakeiskite ir savo kasdienį maisto „davinį“ išskaidykite į penkis ar šešis valgymus.
  • Valgykite sveiką maistą. Suprantama, kad tai skamba labai primityviai ir galbūt net nuvalkiotai. Tačiau reikia suprasti, kad mūsų mityba yra tiesiogiai susijusi su mūsų sveikata, savijauta ir gyvenimo trukme. Galbūt ne kartą pastebėjote, kad ilgaamžių žmonių klausiama, kuo jie maitinasi. Šis klausimas užduodamas ne veltui. Bandoma išsiaiškinti, kokia yra ilgaamžiškumo paslaptis. Todėl turėtumėte rinktis sveikus ir šviežius produktus, kuriuose būtų daug naudingų vitaminų ir mineralų, padedančių jūsų organizmui atsigauti ir sutvirtėti. Be to, sveikas maistas padeda sustiprinti organizmo imuninę sistemą.
  • Ugdykite teisingus įpročius. Taip pat reikėtų išmokti tinkamai rinktis produktus ir juos derinti. Labai svarbu ir tai, kada ir kiek kartų valgysite. Pavyzdžiui, jei prieš eidami miegoti valgysite daug angliavandenių – nenustebkite, jei jūsų svoris ims augti. Taipogi, nereikia pamiršti ir įdingo užkandžiavimo, kuris dažnas daugeliui žmonių. Jei dažnai užkandžiausite ir tai bus angliavandeniai, jūsų apetitas gali dar labiau išaugti, o tai turės įtakos persivalgymui.
  • Valgymą paverskite malonumu. Labai didelė dalis žmonių valgo tik tam, kad valgytų, t.y. numalšintų savo alkį. Todėl jie visiškai negalvoja apie tai, ką ir kiek valgo. Tačiau jei valgymą paversite tam tikru „ritualu“, kuris keltų jums malonumą, net ir mažesnės maisto porcijos atrodys pakankamos, todėl išmokite valgydami jausti didelį ir tikrą malonumą.
  • Daugiau gaminkite patys. Jei tik turite progą, pasistenkite daugiau gaminti savo pačių rankomis. Tuomet žinosite, kad patiekalai pagaminti kaip įmanoma kokybiškiau ir sveikiau. Be to, atsižvelgdami į savo skonį, galėsite gaminti ir jums patinkančius patiekalus – būtent taip, kaip jūsų manymu yra tinkamiausia.
  • Turėkite mitybos planą. Tai lyg verslo planas, kuriame yra numatyti aiškūs žingsniai, skirti konkrečiam tikslui pasiekti. Tik sveikos mitybos atveju pagrindinis tikslas yra ilgalaikis ir tęstinis. Trumpiau tariant, sveikai maitintis reikia nuolatos ir sistemingai, siekiant išsaugoti gerą sveikatą ir puikias kūno linijas. Todėl pasistenkite suformuoti tinkamą sveikos mitybos planą.